Apteki Nowa Farmacja wyróżniają działy samoobsługowe. Doceniają to franczyzobiorcy.
Obecnie Grupa Nowa Farmacja liczy 32 apteki (w tym 6 placówek franczyzowych) zlokalizowanych na terenie województw: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego, śląskiego i zachodnio-pomorskiego. Dodatkowo Nowa Farmacja skupia kilkadziesiąt niezależnych aptek działających w ramach grupy zakupowej.
Umowy franczyzowe z partnerami Grupy Nowa Farmacja zawierane są na okres minimum pięciu lat. Opłata wstępna jest ustalana indywidualnie, zaś miesięczna składka stanowi 1 proc. od wartości miesięcznego obrotu apteki.
– Nasi franczyzobiorcy to najczęściej przedsiębiorcy, którzy uruchamiają aptekę od podstaw, ale coraz częściej zgłaszają się też właściciele aptek działających, którzy zdali sobie sprawę, że działając we franczyzie, mają możliwość poprawienia warunków zakupowych, a co za tym idzie zwiększenia rentowności apteki – mówi Beata Kiernozek, kierownik ds. kluczowych klientów i koordynator aptek franczyzowych Nowa Farmacja.
Apteki Nowa Farmacja wyróżniają działy samoobsługowe, dzięki czemu pacjenci mają łatwy dostęp do preparatów bez recepty i kosmetyków. Otwarcie nowej apteki pod szyldem Nowej Farmacji wymaga od 140 do 230 tys. zł kapitału i lokalu o powierzchni około 110 m2.
– Do końca 2013 roku planujemy uruchomić jeszcze trzy apteki. Wnikliwie analizujemy każdą lokalizację. Naszym głównym celem jest otwieranie aptek w miejscach, gdzie mają szansę na zysk. Przy wyborze lokalizacji pod aptekę znaczenie ma nie tylko wielkość miasta, ale również liczba aptek w danej miejscowości i poziom cen – mówi Beata Kiernozek.
W ramach współpracy franczyzobiorcy mają zagwarantowany m.in. model finansowy, który pozwoli ocenić okres zwrotu z poniesionej inwestycji, pomoc przy przygotowaniu projektu zgodnego z wymaganiami Inspekcji Farmaceutycznej, dzięki czemu przedsiębiorca uniknie szeregu błędów opóźniających otwarcie apteki, pomoc w rekrutacji personelu i szkolenia.
Artykuł został opublikowany w portalu: http://franchising.pl